26 de Maig de 2014

«En veu alta a la Biblioteca» amb Virginia de la Cruz Lichet

Presentació del llibre El retrato y la muerte : la tradición de la fotografía post mortem en España de Virginia de la Cruz Lichet

CARTEL VEU ALTAEl dimecres, 11 de juny, a les 19 hores vos esperem a tots i a totes en la Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia. Hem convidat Virginia de la Cruz Lichet per a presentar-nos el seu llibre El retrato y la muerte : la tradición de la fotografía post mortem en España. 

El passat 5 de febrer, ja ho va fer a través de l’Etnobloc, però la temàtica d’esta publicació ens sembla tan interessant i tan poc estudiada que hem pensat que seria molt millor tindre l’autora a la Biblioteca per parlar-nos d’este tema.

Amb estes paraules ens presentava Virginia de la Cruz el llibre a l’Etnobloc…

La tradición del retrato fotográfico post-mortem no es cosa de otros lugares ni de otras épocas. En España, como en otras geografías más o menos cercanas, esta tradición se dio, y se dio de forma constante a lo largo de casi un siglo y medio. Desde el nacimiento de la Fotografía, el retrato post-mortem se realizó como una nueva fórmula para guardar una imagen que nos recordara a un ser ya desaparecido. Muchos fueron los retratos, sobre todo de niños, cosa bastante obvia en una época en la que era habitual la mortalidad infantil.

Sin embargo, lo que representó el retrato fotográfico post-mortem, como en su día lo fueron los retratos pictóricos u otras prácticas relacionadas con el culto a la memoria, fue la de convertirse en un instrumento que permitió mantener el recuerdo y conservarlo bajo la forma de imagen, pero también la de aceptar los acontecimientos que nos presenta la vida y permitir que sigamos avanzando pese a todo.

Este estudio sobre la práctica de la fotografía post-mortem y de difuntos que antaño fue algo muy habitual y que en la actualidad permanece oculta, es el resultado de una tesis doctoral, defendida en España, y de los primeros estudios científicos y académicos que se han realizado sobre este tema.

Recordeu!

Retrato-y-Muerte---Biblioteca-Museu-Valencia-Etnologia

Presentació de:  CRUZ LICHET, Virginia de la. El retrato y la muerte : la tradición de la fotografía post mortem en España.

LLoc: Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia, sala de consulta.

Accés: Per la porta principal del Museu Valencià d’Etnologia, a través del pati II del Centre Cultural de la Beneficència. Tot estarà ben senyalitzat.

Dia i hora: el dimecres, 11 de juny, a les 19 hores

Què heu de dur? Només la vostra presència, ganes d’escoltar i de participar. Obrim la nostra Biblioteca per poder parlar en veu alta i compartir lectures.

Vos esperem a tots i a totes!

Tags: , , , ,
Comentaris

Deixa un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Posts relacionats
Creative Commons License

Hit Counter provided by technology news
Biblioteca-Centre Documentació · Museu Valencià d'Etnologia
Corona, 36. 46003 València, ESP T +34 96 388 36 23 / +34 96 388 36 28
centredocumentacio.etnologia@dival.es / biblioteca.etnologia@dival.es