15 de Juliol de 2013

La publicitat i el paper assecant

El paper assecant és un tipus de paper molt porós i és per esta característica que absorbix l’excés de líquid d’una manera molt ràpida. Sembla que es va crear d’una manera aleatòria en oblidar posar-li la cola a la pasta de paper.

Però lluny de trobar explicacions a este tipus de paper el més important és l’ús que se li va donar principalment en les darreries del segle XIX. Per les seues propietats absorbents es va convertir en un element imprescindible en totes les taules d’oficines i escoles per llevar l’excés de tinta que deixaven les plomes metàl·liques. Penseu que la perfecció de la dosificació de la tinta de les plomes estilogràfiques és més recent i sobre tot l’aparició del bolígraf que faria desaparéixer la necessitat del paper assecant.

AETNO CA 39.11. Paper assecant amb taques

Al llarg d’un gran període de temps el paper assecant va ser una gran necessitat i com tot element essencial en la vida de les persones es va convertir en un meravellós suport publicitari. Penseu en suports que en l’actualitat servixen per difondre missatges publicitaris: bolígrafs, llibretes, coixinets per al ratolí de l’ordinador… o què penseu de la moda de les borses de tela quan els supermercats deixaren de donar les de plàstic. Si mireu al voltant de la vostra taula de despatx de segur que trobareu un fum de publicitat. Així vos podreu fer una idea del valor que podia tindre el paper assecant com element publicitari quan era necessari gastar-lo per poder escriure.

En la nostra col·lecció d’efímera en tenim diversos exemples de papers assecants amb publicitat, principalment de dos tipus: de productes de papereria i de productes farmacèutics. Vos volem mostrar algun exemple  dels productes de farmàcia que ens semblen molt interessants. Els que vos mostrem ací els podem datar en les dècades dels anys 20 i 30 del segle XIX per comparació amb la publicitat que apareix en els diaris de l’època.

Els tenim classificats com a targetes de productes comercials en la sèrie 3.5 “Etiquetes, embolcalls i targetes de productes comercials” de la secció d’Efímera. Ens sembla interessant mostrar-vos-les i que vos imagineu les taules de despatx dels metges o els farmacèutics amb estes targetes de paper assecant.

 

AETNO CA 39.11

AETNO CA 39.11

 

 

 

 

 

 

 

Medicines per la pell, la regeneració dels cabells, els problemes estomacals, les afeccions de les vies respiratòries…

Si voleu veure totes estes targetes de productes comercials i d’altres més, entreu al nostre compte Pinterest i podreu disfrutar de la nostra col·lecció d’efímera que poc a poc difondrem en esta xarxa social per compartir imatges.

 

 

Tags: , ,
Comentaris

Deixa un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Posts relacionats
Creative Commons License

Hit Counter provided by technology news
Biblioteca-Centre Documentació · Museu Valencià d'Etnologia
Corona, 36. 46003 València, ESP T +34 96 388 36 23 / +34 96 388 36 28
centredocumentacio.etnologia@dival.es / biblioteca.etnologia@dival.es